نکاتی در رابطه با نگهداری از مبل های چرمی

نکاتی در رابطه با نگهداری از مبل های چرمی

اگر به تازگی مبل چرمی جدید خود را سفارش داده اید ، زمان آن است که با نحوه نگهداری از مبل های چرمی آشنا شوید.در این مقاله راهنمای تمیز کردن ، مراقبت و نگهداری مبل های چرمی آورده شده است که با رعایت این موارد می توانید سالها مبل های چرمی خود را نو نگه دارید.

به طور مرتب مبل یا صندلی چرمی خود را تمیز کنید

چرم ماده ای است که به مراقبت زیاد نیاز دارد.اگر مبل های چرمی خود را به طور مرتب و به شیوه درست تمیز کنید ، آنها برای شما مدتی طولانی کارایی خواهند داشت و در غیر اینصورت مبل شما خیلی زود فرسوده می شود و باید تعمیر شود که برای تعمیر مبل چرمی اصفهان میتوانید با ما ارتباط برقرار کنید.فرآیند تمیز کردن مبل چرمی باید حداقل هفته ای یکبار انجام شود.

نحوه تمیز کردن مبل چرمی

مراحل زیر را برای تمیز کردن مبلمان چرمی دنبال کنید:

  • با یک پارچه تمیز هر گونه گرد و غبار را از روی مبل جدا کنید.
  • در این مرحله با استفاده از یک پارچه مرطوب هرگونه کثیفی را از روی مبل پاک کنید.برای این منظور بهتر است از آب مقطر استفاده کنید ، چون آب شیر حاوی کلر است و کلر به مرور زمان به چرم آسیب می زند.
  • هر چند وقت یکبار از محصولات مراقبتی و تمیز کننده مبل که در بازار موجود است ، برای تمیز کردن مبل استفاده کنید.برای این منظور محصولاتی را انتخاب کنید که مخصوص چرم هستند و آسبیب به مبلمان و وسایل چرمی شما وارد نمی کنند.
  • بعد از اتمام فرآیند تمیز کردن مبل ، اجازه دهید تا مبلمان شما  به طور طبیعی خشک شود.برای این منظور میتوانید درب و پنجره ها را باز بگذارید تا فرایند خشک شدن مبل سریعتر انجام شود.

نکته1:مهمترین نکته که شما باید قبل از تمیز کردن مبل در نظر بگیرید این است که ابتدا برچسب مراقبتی آن را بررسی کنید و آنگاه مطابق با دستوالعمل های ذکر شده ، اقدامات مراقبتی را انجام دهید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.این یک مرحله اساسی است ، زیرا برخی از روش های تمیز کردن ممکن است باعث آسیب به چرم شود.در صورت عدم اطلاع رسانی ، با تولید کننده تماس بگیرید تا از روش پیشنهادی تمیز کردن مبل چرمی خود مطلع شوید.

نکته 2: برای تمیز کردن مبل از استفاده کردن از وسایل نظافت طبیعی مانند صابون ها ، مواد شوینده ، حلال ها و غیره خودداری کنید ، چون این مواد باعث آسیب به چرم میشوند.

نحوه مراقبت مبل چرم

مبل های چرمی خود را به دور از نور خورشید و گرما قرار دهید

گرمای زیاد باعث آسیب به مبل چرمی میشود.بنابراین مبل ها را به دور از رادیاتور ، بخاری و هم چنین نور مستقیم خورشید قرار دهید.قرار دادن مبلمان چرمی در معرض نور مستقیم خورشید ، باعث رنگ پریدگی و فرسودگی آن می شود.

چگونه می توانم از شر بوی ناخوشایند روی مبل چرمی خلاص شوم؟

چرم ممکن است پس از مدتی بوی نامطبوعی بگیرد.این بو میتواند ناشی از دود سیگار و یا حیوانات خانگی و یا عوامل دیگر باشد.اما با این وجود راه حل های زیادی برای از بین بردن بوی بد مبلمان چرمی وجود دارد.انواع تمیز کننده ها در بازار موجود هستند که برای جلوگیری و از بین بردن حتی بدترین بوها طراحی شده اند.نکته قابل توجه ، قبل از استفاده از هرگونه محصولات تمیز کردن این است که یک تست را روی نقطه ای کوچک از چرم انجام دهید تا مطمئن شوید که چرم به مواد شیمیایی موجود در محصول واکنش منفی نشان نمی دهد.

مبل های چرمی به دلیل دوام خود شناخته شده اند و به همین دلیل یک سرمایه گذاری عالی هستند.با این حال ، مانند هر کالای با ارزش در خانه شما ، مبل چرمی شما به مراقبت منظم نیاز دارد تا در فرم برتر باقی بماند.در اینجا برخی از تکنیک های مراقبتی مبل های چرمی ارائه شد.اگر مبلمان چرمی شما به هر دلیلی آسیب دید و به تعمیر نیاز پیدا کرد ، برای تعمیر آن به سراغ بهترین تعمیرکاران مبل اصفهان بروید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *